2012-12-09

Już jest!!!

A więc zamówiony sprzęcik dotarł...






Myślę więc że nieaktualne jest już to stwierdzenie:

Źródło: qkme.me
ale cały czas zgodzę się z tym:

Źródło: memecrunch.com

;)

Jak wspomniałem TUTAJ zamówiłem również obudowę (przezroczystą) oraz USB hub z zewnętrznym zasilaniem. Resztę starałem się zdobyć sam. 

Jeśli chodzi o obudowę to nie popisałem się - w momencie zamówienia nie pomyślałem, że bardzo przyda się łatwy dostęp do portów GPIO, a w tej wersji obudowy nie ma możliwości wykorzystać mojej przejściówki z adafruit. Będę coś musiał wymyśleć.
W każdym razie na obudowę można znaleźć wiele pomysłów w sieci - np. z klocków lego, wersję DIY (podoba mi się TEN pomysł), itp. Jest tego sporo.

Zasilacz "pożyczyłem" od IPhone. Na wyjściu ma 5V, 1A - więc jest niemal w sam raz dla RPI.  Kabelek USB - micro usb wziąłem z Kindle.
Kartę SD też miałem w domu jako backup do aparatu. 

Jako, że domowy router mam daleko od RPI musiałem kupić również kartę wifi. Znalazłem całkiem fajną na ebayu (za ok 7 €). Pod linuxem przedstawia się następująco:

Bus 001 Device 007: ID 0bda:8176 Realtek Semiconductor Corp. RTL8188CUS 802.11n WLAN Adapter


Źródło: amazon.com
Ponadto mam plan jeśli chodzi o bluetooth więc kupiłem takie cudo (znów na ebay - łącznie z przesyłką całe 2 € ).

Bus 001 Device 006: ID 0a12:0001 Cambridge Silicon Radio, Ltd Bluetooth Dongle (HCI mode)

Źródło: dreamgreenhouse.com

Co ciekawe przetestowałem klucz wifi i bluetooth razem wpięte bezpośrednio do RPI (bez powered hub) i działało dobrze (wykorzystując wifi całkiem intensywnie). Przypominam, że mam zasilacz 1A.     

Ponadto postanowiłem również pożyczyć ze swojego PlayStation kamerkę PS EYE, która może służyć również jako mikrofon.
Źródło: amazon.com

Tak informacyjnie wspomnę tylko, że jeśli komuś bardzo zależy na prawidłowym wyświetlaniu czasu to musi zakupić hardware-owy zegar RTC, gdyż RPI nie ma takiego na pokładzie. W moim przypadku - jako, że mam zamiar używać wifi - wystarczy mi klient ntp.

W przypadku wątpliwości co do sprzętu proponuję przejrzeć listę już przetestowanego przez  użytkowników. 


No i na koniec - w razie jakichkolwiek problemów polecam przeczytać najpierw:


i z mojego "krótkiego" doświadczenia - jeśli coś przestaje działać (np HDMI albo całe RPI) - proponuję wszystko odłączyć i odczekać parę minut, po czym na spokojnie spróbować ponownie. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz